למה מזיזים את השעון?

באמת לא מועיל?

אין אחד שלא יצא לו לחשוב על הטיפשיות שבהזזת השעון – מדובר במאמץ לכאורה פשוט, אבל בראש שלנו הוא מסבך את הטיסות בשדה התעופה, משאיר חברים שלנו בצבא לשמור שעה אחת נוספת וגורם לחשיכה לבוא בחורף הרבה יותר מוקדם. האמת היא, שהמקור להזזת השעון, כפי שנראה במאה ה-18 הוא פשוט – הזזת השעון בזמנו חסכה עשרות מליוני קילוגרמים של שעווה לנרות. הרציונל בהזזת השעון הוא ניצול שעות האור באופן הטוב ביותר וניצול האור הטבעי וחיסכון המשאבים האחרים שלנו.

האזינו לכתבה

בישראל מדובר בשינוי משמעותי

המיקום הגיאוגרפי של ישראל מביא לכך שהשמש בשיא הקיץ מתחילה בזריחה כשעתיים לפני שיא החורף – מה שהיה גורם לזריחה שלנו להגיע כבר בארבע וחצי בבוקר, אם לא היינו מזיזים את המחוגים בשעה, או לחילופין לזריחת החורף לבוא רק בשבע וחצי. השילוב של המיקום המיוחד של ישראל ביחד עם כמות המתפללים הגבוה הביא את הנהגת המדינה למסקנה כמעט בלתי נמנעת – בשביל לאפשר למדינה לתפקד כמו שצריך, אין מנוס מלהזיז את מחוגי השעון שלנו פעמיים בשנה.

חיסכון מדהים!

כפי שציינו קודם, מלבד היכולת להנות מאור היום בצורה הטובה ביותר, יתרון משמעותי לא פחות שנלווה להזזת השעה היא חיסכון עצום בחשמל. חוקרים בקנדה שיערכו את החיסכון כבחצי אחוז מכלל אנרגיית החשמל שנצרכת בשנה. נשמע מעט? תזכרו שמדובר בישראל למשל, בחצי אחוז משימוש בחשמל של כתשעה מיליון תושבים ובמילים אחרות, חיסכון של שימוש בחשמל של לא פחות מ-450 אלף אנשים!

למה מזיזים את השעון

כנראה שאין תשובה אחת

יכול להיות שיש אנשים שהיו מעדיפים להישאר עם שעון אחד לאורך כל השנה. ברוסיה למשל, נעשה ניסיון להשאיר את שעון הקיץ לכמה שנים, אבל בסופו של דבר התושבים התלוננו וחזרו למתכונת הקודמת. יכול להיות שיש אנשים שהיו נהנים להתאים את סדר היום שלהם לשעות האור ולא את שעות האור לסדר היום שלהם – כנראה שאין תשובה נכונה אחת.

איך מזיזים את השעון?

עכשיו אחרי שהבנתם קצת יותר על הרציונל שעומד מאחורי הזזת השעון, הגיע הזמן ללמוד איך להזיז את השעון שלנו. על מנת לכוון את השעון, נמשוך את הגלגלת הקטנה שבצד השעון ונסובב אותה עד שנגיע לשעה הרצויה. לאחר מכן נשיב אותה למקומה ונהנה מהשעון המכוון שלנו. מדובר בתהליך פשוט ונגיש למדיי, אל תדאגו.

מחפשים שעון חדש?

אצלנו בשעוני ED אנחנו מתחייבים לספק שעונים ברמה גבוהה ובמחירים הוגנים. השעונים שלנו מאופיינים בעיצוב יוקרתי ומגיעים בשלל גוונים מתכתיים אלגנטיים. מחפשים שעון חדש? מוזמנים להיכנס לאתר שלנו להתרשם מהמוצרים כבר עכשיו. שיהיה לכם בהצלחה!

למעבר אל החנות של ED

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)