באיזה יד שמים שעון ואיך לקרוא שעון

הידעתם מי המציא את שעון היד? האדם שהמציא אותו הוא גרמני ששמו פיטר הנלין, שחי בנירנברג. זה קרה אי שם בשנת 1504 וזה לא היה השעון הכי מדויק במיוחד… 150 שנה לפני כן, עוד לפני שהוגדר מהו שעון יד לגבר או מהם שעונים לנשים, האדם הראשון בהיסטוריה שענד סוג של שעון על ידו, עשה זאת באמצעות חוט מאולתר וענה לתואר פילוסוף ומתמטיקאי, פסקל, ברנש צרפתי.

האזינו לכתבה

הוא גם האיש שהביא לעולמנו את המחשבון הנייד הראשון. מדובר היה בגילוי של ממש איך ניתן ליצור שעון שהוא קל, קטן ונייד שאפשר לעטות על הגוף עצמו. נשמע היום כמו משהו ברור מאליו, אבל אז?

שעון יד לגבר שחור ביתא ED

ההמצאה הרשמית של שעון יד

אז מתי הומצא רשמית שעון יד? בסוף המאה ה-19 על ידי אדם ששמו פאטק פיליפה, והוא נועד לטובת נשים בעיקרן, כך שהיו שעונים לנשים בלבד, אבל טדה דה דאם… באחד הימים פנה הממציא אלברטו סנטו-דומונט, שעבד בכלל באותו זמן על פיתוח של כלי תעופה, לקולגה לואי קרטייה (נשמע מוכר, קרטייה, נכון?) כדי שיארגן לו אביזר ליד, כדי שיוכל לדעת מה השעה בצורה נוחה מבלי לשלוף כל הזמן מכיס החולצה את השעון. קרטייה שיחק אותה עם שעון יד כזה, בעל רצועת עור, והודות למוניטין שלו בעולם הפשן הפריזאי, גברים גם החלו לענוד שעונים מבלי שמישהו יחשוד שמשהו אצלם בנטייה המינית לא בסדר…

באיזה יד שמים שעון ואיך לקרוא שעון

אז למה עונים שעון ביד שמאל?

במלחמת העולם הראשונה חלה המהפך הגדול בענידת שעוני גברים, כי הלוחמים גילו כמה נוח וקל לזרוק מבט בשעון שנמצא על היד מאשר להוציא בכל פעם מן החולצה, בטח באמצע קרב. אפילו מחקר שבוצע בנושא הזה (מפתיע על מה לא עושים מחקר, נכון?) מצא שחלק ניכר מהחיילים ההרוגים הצרפתיים לא ענדו שעוני גברים (זה עדיין היה פריט שהיה מנת חלקם רק של בעלי מעמד סוציו אקונומי גבוה). ככל שהמלחמה נמשכה ולאור דרישות המפקדים לתיאום של מתקפות בשעות מדויקות בתיאום עם פיקודים אחרים, נוצר ייצור תעשייתי בהמונים של שעוני יד. וזהו, עם תום המלחמה, זה הפך לאביזר חובה ללבישה גם לגברים וגם לנשים. אתם יכולים להבין כבר למה עונים שעון על יד שמאל, כי כך הכי קל לזרוק בו מבט מהיר, כשביד השנייה אוחזים ברובה או בחרב ונלחמים… לכן שמאליים עונדים את השעון בכלל על יד ימין, כי זה נוח להם. אז לגבי באיזה יד לענוד את השעון – תבחרו את היד הנגדית – זה הכי נוח פשוט!

בין אם אתם עונדים שעון לגבר, שעון לאישה, שעון פשוט או שעון יוקרתי, שעון ספורטיבי, שעון אלגנטי או כל סוג אחר של שעון – קריאת השעון היא פשוטה מאוד: אם יש לכם שעון דיגיטלי, אתם פשוט רואים את השעה בצורה פשוטה מולכם, ואם יש לכם שעון אנאלוגי אז… החץ הקטן מצביע על השעה, החץ הגדול מצביע על הדקה שבתוך השעה, החץ הדק מורה על השניות. 12 שעות מתחלפות פעמיים ביום ואתם קוראים את השעון מימין לשמאל מבחינת תזוזת המחוגים. זהו, זה כל הסיפור!

למעבר אל החנות של ED

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)