החלטתם למכור את התכשיטים שלכם? כך תעשו את זה נכון

זהב היא המתכת היקרה בעולם המצטיינת באינספור תכונות חיוביות שהפכו אותה למלכה הבלתי מעורערת של זירת התכשיטים.

האזינו לכתבה

תכשיטי זהב נחשבים לפריט יוקרתי ונחשק בשל נדירות הזהב כמשאב מוגבל על פני כדור הארץ והמראה של תכשיטי זהב בעל ניצוץ טבעי כמו גם עמידות גבוהה בצורה יוצאת דופן – הזהב עמיד בפני שריטות, כתמים, נחשב היפו אלרגני ואידיאלי לבעלי עור רגיש ואת התכשיט מזהב ניתן לענוד גם בעת הרחצה.

תכשיטי הזהב מופיעים במגוון עיצובים מרשימים המתכתבים עם טרנדים מתחלפים ושומרים על לוק שצולח את מבחן הזמן. אפשר למצוא תכשיטי זהב לגבר ולאישה בגרסאות ווריאציות מסוגננות באפקט מרהיב, בכל טוויסט שתרצו.
תכשיטים מזהב הם בעלי ערך כפול: מהווים פריט עיצובי וגם פריט להשקעה בשל הערך הגבוה של תכשיטי הזהב הנשמר לאורך זמן.

ההיסטוריה מלמדת על כך שהזהב העלה ערכו אפילו יותר בעת תקופות של טלטלות בשווקים.
את התכשיטים תוכלו למכור ולהפיק מהם תועלת כספית במידה ובחרתם לעשות זאת. כמובן שיש לדעת למי למכור את תכשיטי הזהב על מנת למקסם את ההשקעה ולדעת שאתם מקבלים תמורה הוגנת בעד התכשיט.
לפניכם מדריך קצר שיסייע לכם להבין יותר בכל הנוגע למכירת תכשיטים מזהב.

כיצד תדעו מה ערכם של תכשיטי הזהב שלכם?

יש לוודא את סימני טוהר הזהב ולהבין שאכן מדובר בתכשיטי זהב (כיוון שישנם חיקויים שונים).
ערך הזהב נמדד על פי דרגת קרט הזהב. ככל שדרגת הזהב גבוהה יותר – כך ערכו של הזהב עולה. זהב 24 קראט מורכב ב-99% זהב טהור, , 18 קראט מתייחס ל-75% זהב טהור, 14 קראט מציין כ-58.5% זהב טהור ו-9 קראט מתייחס ל-37.5% זהב טהור.

כמובן שמדובר בדרגת קרט המשקפת את אחוז טוהר הזהב ולכן יש לבדוק באיזה טוהר זהב מדובר בתכשיט, כיוון שישנם תכשיטים המשלבים מגוון מתכות.
רצוי לדעת באיזו דרגת קרט התכשיט שלכם ומה משקל הזהב בתכשיט היות והזהב מתומחר על פי משקלו. התמחור מתבסס על תכולת הזהב הטהור שניתן להפיק מהתכשיט לאחר המסתו. מידע מקדים יסייע לכם להבין את טווח התמורה שתוכלו לקבל בעד התכשיט.

החלטתם למכור את התכשיטים שלכם כך תעשו את זה נכון

מחיר לזהב מושפע גם מהערך הבורסאי של הזהב ולכן יש לבדוק מהו השווי הבורסאי באותו זמן שתרצו למכור. אפשר להשיג מידע אודות שווי זהב בורסאי באתרים המתמחים בתחום שסוקרים גם את השערים ההיסטוריים של הזהב ולעיתים אפשר לבצע ספקולציה בנוגע לערכו תוך התבססות על אירועי עבר.

בנוסף – קיימים מחשבונים מיוחדים לחישוב מחיר הזהב וכדאי בהחלט לחכות לעיתים (אם ניתן) לטיימינג הנכון לבצע את המכירה ולנצל את המומנטום של מחירי זהב גבוהים. תוכלו לקרוא תחזיות של אנליסטים שיכולות לעיתים לצפות את העלייה בערך הזהב.

למי כדאי למכור תכשיטי זהב?

אל תתפשרו על רוכשים בעלי מוניטין כמו חברה הקונה ומוכרת מוצרי זהב ונחשבת לאמינה ומובילה בתחום. בדקו שהחברה אכן מציעה תמורה הוגנת ובדרך בה תבחרו בין אם טרייד אין או תשלום בכסף (ישנן חברות שמציעות רק טרייד אין או אפשרות לקבל הנחה על מוצרי הזהב של אותה חברה).

שימו לב שאותה חברה לה בחרתם למכור את הזהב משתמשת בכלי מדידה מדויקים על מנת לתמחר את הזהב בצורה המדויקת והנכונה. בדקו תוך כמה זמן מרגע הרכישה עובר אליכם התשלום, האם יש ערך מינימלי לרכישה וכדומה.

מומלץ לבחור חברה שיש עליה חוות דעת חיוביות והמלצות טובות ושקל ונוח לכם להגיע אליה או פועלת בזמינות גבוהה כך שתוכלו להחליט מתי להגיע עם התכשיטים ולבצע את המכירה.
זכרו – תכשיטי הזהב שלכם הם רשת ביטחון פיננסית וכדאי להצטייד בתכשיטי זהב, ליהנות מיופיים וגם מכך שהם מהווים השקעה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)